L och M

Igår var det loppis i Ala och sedan var det Kräklingbo marknad=)

Fattar inte hur människor kan leva som dessa hade gjort? Loppisen var som sagt i Ala inte långt ifrån där jag bor.
I detta hus bodde det tre bröder och en syster den sista av dessa som flyttade ut var för fyra år sedan. Så denna sista kämpe som bodde i huset levde utan indraget vatten, klokt kök, ingen inne toa och ingen el...(hur är det möjligt?) Och jag tror att den siste kämpen var runt 80 när han flyttade=O

På gården har det inte slängts någe sedan på 1800-talet så fanns mycket antikt att fynd=) Jag hittade stora och små glasburkar som är otroligt fina och två vackra vaser så är helt klart nöjd=)

Sedan bar det av till marknaden runt 12 tiden, jag säger då det kommer aldrig åka dit den tiden igen så länge jag lever! Stod i bilkö i ca 30 minuter vilket aldrig hänt förr så kom som en överraskning.

Men väl på marknaden så var det som vanligt. Alla stånd står på samma plats som föregående år samma människor som är på shopping humör och samma hambugare.
Syrran och jag var dock inte så pass shopping sugna så blev lite mat, kaffebröd, strumpor och för min del naturgodis =)

Sedan hem och ner i skurhinken för att göra mina fönstrar fina=)
Växjö<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0